Inloggen op KotNet
• Surf naar https://netlogin.kuleuven.be.
• Log in met je user-id en wachtwoord van de KU Leuven.
Waar vind je je KU Leuven-user-id?
• Voor studenten: Je user-id vind je op de achterkant van je studentenkaart: het zogenaamde s-nummer of m-nummer. Bijvoorbeeld: s0212345.
• Voor personeel: Je user-id vind je op de achterkant van je personeelskaart. Voor personeel is dat het u-nummer. Vervang de ‘u’ door ‘a’ om in te loggen. Bijvoorbeeld: a0112638.
Waar vind je je KU Leuven-wachtwoord?
Je wachtwoord ontvang je bij de activering van je account.
Heb je nog geen wachtwoord? Ga dan naar https://activatie.kuleuven.be om je account te activeren.
Lukt inloggen niet?
Surf dan naar https://admin.kuleuven.be/icts/servicepunt, mail naar servicepunt@icts.kuleuven.be, bel ons op 016 322 800 of kom langs op het KotNet Servicepunt in Heverlee.
Vergeet niet je studentenkaart mee te nemen.
Ben je geen student of personeel van de KU Leuven?
Ook studenten en personeel van andere instellingen kunnen van KotNet gebruik maken. De KU Leuven heeft hiervoor een overeenkomst gesloten met Groep T, KH Leuven, HU Brussel, W&K, KHBO, KATHO, KH Lim, Lessius en Sint-Liukas. De gegevens om in te loggen op KotNet vraag je op bij je eigen instelling.
KotNet in de Riddersstraat 52
Elke kamer is via kabel geconnecteerd met de centrale modem.
Wanneer je op je kamer een lokaal draadloos netwerk wenst, dan kan je een router aansluiten op de wandcontactdoos.
Je vindt hierover uitgebreid informatie op https://admin.kuleuven.be/icts/services/kotnet/draadloos-kotnetwerk#eigenrouter.
Belangrijk: Het is, als gebruiker, niet toegelaten aan de geïnstalleerde configuratie welke aanpassing dan ook door te voeren.
Een regelmatig voorkomend probleem
Een modem van het type KotNet Collectief ondersteunt 16 toestellen (= typisch max. 8 gebruikers). Wanneer een toestel (laptop, desktop, smartphone,..) eenmaal is aangesloten op een modem, onthoudt de modem dit toestel, ook wanneer deze weer verdwenen is. Wanneer er meer dan 16 toestellen verbonden geweest zijn, zitten de 16 plaatsen in het geheugen van de modem “vol” en moet deze gereset worden. Dat doe je door de stroom van de modem 2 minuten te onderbreken. Het internet zal gedurende deze tijd onbeschikbaar zijn. Steek vervolgens de stekker weer in. Aangesloten computers starten best opnieuw op als ze niet direct opnieuw verbinding hebben.
Deze handeling is geautomatiseerd en wordt elke nacht uitgevoerd.
Meer info …
... vind je op https://admin.kuleuven.be/icts/services/kotnet.